PROGRAMY S NETRADIČNÍMI HUDEBNÍMI NÁSTROJI

Netradiční hudební nástroje jako např. africké djembe, australské didgeridoo, brumle, tibetská mísa, valašská koncovka či ústní harfa, lze skvěle využít při celé řadě výchovně-vzdělávacích aktivit: besedy, aktivní a pasivní relaxaci, dramatizaci interaktivních pohádek, aj. Tyto aktivity podporují toleranci a respekt vůči jiným kulturám, rozvíjí hudebně pohybové a rytmické dovednosti dětí, slouží jako prevence psychopatologických jevů, podporují mezi dětmi spolupráci, empatii, sebevyjádření, atd.

Paní Radka děti dokázala hned na začátku zaujmout svým promyšleným vyprávěním svého originálního příběhu o hudebních nástrojích, které se ukryly do zvířat na louce, v lese. Pracovala skvěle se svým hlasem, střídala dynamiku, sílu hlasu a vše doprovázela krásným zpěvem. Lekce byla postavena na seznámení se s různými hudebními nástroji, které děti mnohdy ani neznaly a obohatily se tak o nové zkušenosti a zároveň prožily psycho-terapeutický zážitek. Děti si hru na nástroje mohly vyzkoušet, doprovodit tancem, což bavilo i chlapce. Radka zapojila do lekce všechny děti a bez zbytečného vysvětlování navodila relaxační atmosféru. 

Mgr. Hana Chrástecká

učitelka MŠ OHRADA VSETÍN

Paní lektorka Radka Hanusová si připravila pro naše žáky čtvrtých a pátých tříd hudební muzikoterapeutický program "Když se šíří zvuk". Program byl zaměřený na vnímání netradičních hudebních nástrojů všemi smysly, což je samo o sobě velmi neotřelé a nápadité téma. Oceňuji tedy skvělý námět i provedení. Jako třídní učitelka, která své žáky dobře zná, mohu říct, že téma je velmi zaujalo a v programu by nejraději ještě další hodinu prokračovali. Nejvíce byli nadšení z toho, že si mohli hudební nástroje sami vyzkoušet, osahat si je, zahrát si na ně. Jako pedagožka rovněž oceňuji i práci paní lektorky s rytmem a jeho vnímáním v průběhu celé lekce.

Mgr. Anna Vašková

učitelka ZŠ VIZOVICE

Hudební program paní Radky byl pro naše děti jako šitý na míru. Nenuceným způsobem je vtáhla do příběhu a zapojila postupně všechny děti, což velmi oceňuji. Po celou dobu je uměla zaujmout jak svým vyprávěním, tak hrou na neobvyklé hudební nástroje i svým moc pěkným zpěvem. Děti, které se postupně staly součástí příběhu si mohly zkusit zahrát na nějaký hudební nástroj nebo se zapojit pohybově. Přivezla nám svoji muzikoterapii poprvé a těšíme se na další. 

 


Kamila Burdová, Dis. 

učitelka 

KMŠ KAROLÍNKA VE SLAVKOVĚ U BRNA

Zkušenost s Radčinou muzikoterapií máme už od roku 2016, kdy se její programy staly nedílnou součástí naší každoroční Školky v přírodě ve Vizovicích. Každá lekce je jiná, tematicky přizpůsobená nám na míru. Hodinová lekce je plná činností, kdy se děti seznamují s muzikoterapeutickými pomůckami, vnímají obsah cílené terapie, Samy si nástroje zkouší a v závěru se vždy skvěle zrelaxují. Vše je vedeno hrou, prožitkem a vlastním zážitkem. A tomu my fandíme! My, učitelé i děti, se vždy na Ráďu a její muzikoterapii moc těšíme a čekáme, co nového nám zase připraví za zážitky!


Mgr. Barbora Veselá

ředitelka 

SOUKROMÁ MATEŘSKÁ ŠKOLA UNIVERZITKA

Ráďa dětem

S dětmi aktivně pracuji 15 let. Tvoří velmi důležitou součást mého života. Ať už jsem v pozici učitelky, lektorky, kamarádky, maminky, vždy jsem to já - prostě Ráďa. 

ráda dětem

Vytvořím program na míru s příjemnou atmosférou a s interaktivním zapojením i toho nejmenšího kamaráda. 

rada dětem


"Ostaň děcko a máš všecko".

Vytvořte si webové stránky zdarma!